blog de Romania II: blogul ca o afacere

suntem zece mii. ma refer la bloggerii din romania. pe cati din astia ii vezi legati intr-o retea care sa gindeasca unitar si sa se miste intr-un singur sens? 2-300? e cam greu… in blogosfera nu poate exista lider. nici de opinie, nici ales, nici de alt fel pentru ca bloggerii sunt prin definitie oameni liberi. asta nu ii impiedica totusi, sa fie uniti intr-o idee.

ideea de a face bani din blog a incoltit si in mintea romanului care sta in fata calculatorului. dar noi tre sa fim altfel… asa ca treaba nu se urneste. si mai e si alta problema: cit de moral, de personal si de “curat si uscat” e un blog care e platit de o anumita companie (indiferent din ce domeniu e sponsoru’). o sa zici ca … daca sponsoru e o firma de medicamente si bloggeru scrie despre party-urile din … Satu Mare nu are cum sa fie influentat. pai aia de vind medicamente ce interes au sa isi puna banneru la om pe blog?

pe de alta parte, daca publicitatea de pe blog iti e administrata de o firma si ai diferite bannere, atunci ala de vinde pilule ce avantaje ar obtine daca apare la tine pe site odata la 30 de afisari? si cit de mult ar fi dispus sa plateasca pt asta?

solutia lu google, pare acceptabila. reclama in format text care sa aiba legatura cu domeniile atinse in blog. numai ca la noi sunt prea putini cei care apeleaza la google pentru a-si face reclama. si atunci un text despre viagra vinduta de nush-ce-srl din Corolado nu are nici un efect… Oricum, un blog f bun (cu vizitatori de ordinul zecilor de mii pe luna) poate sa cistige citeva sute de dolari. cite bloguri d-astea sunt la noi? le numeri pe degete…

pentru multi dintre bloggerii romani blogroll-u’ pare sungura forma acceptata de “prostitutie” ei nu vor sa aiba reclame, dar spera sa fie cititi si de vizitatorii altor bloguri. metoda descrisa in postu’ anterior chiar functioneaza.

un tolontan desi e citit a ales sa nu puna decit un banner. asta pt ca, probabil, nu vrea sa cistige din asta. gindeste: daca ai un blog vizitat de 10.000 oameni pe zi cite bannere si unde le-ai aseza in pagina? daca faci sorcova din el il dor ochii pe cititor cind se apuca sa-l frunzareasca…

aaa si ar mai fi ceva. de anu urmator vom asista la o crestere exponentiala a numarului de bloguri de autor ale politicienilor. multe vor fi scrise de oameni de PR si pe cit de repede vor aparea, pe atit de repede o sa si dispara. acestea nu tre’ sa le bagi in seama. ca se invatza…

blogosfera romaneasca trebuie sa mai creasca. si ma refer la bloggerii neafiliati nu la blogurile corporatiste. cele din urma o sa aiba reclame, dar nu vor face cititori. prima categorie are nevoie sa creasca in volum si calitate. abia dup-aia poate sa caute sponsori. un tolontan sau catzavencii au in spate un ziar si un site si nu reusesc (sau nu vor) sa foloseasca acest avantaj. poate ca e mai intelept asa.

oricum in urmatorii se va mai cerne si blogosfera romaneasca … pina atunci eu scriu pentru tine, cititorul meu, nu pentru reclama😉 de aia sunt TOT MAI SUS

— acest text a fost inclus in capsula timpului

2 Responses to blog de Romania II: blogul ca o afacere

  1. krossfire says:

    Branding-ul de tara este si unul dintre idealurile mele ca viitor PRist🙂 (Sau relationist, ca sa raman in sfera autohtonului). Consider ca ideea de branding de tara poate fi asociata si fenomenului blogurilor comerciale. Pana la urma un blogger vinde idei in mod indirect.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: